Být či nebýt cestovatel?

10:55:00

Už se mi stalo, že jsem se někoho zeptala na to, jestli byl letos u moře a dostala jsem odpověď ze které jsem byla celkem smutná. Dost lidí mi totiž odpovědělo, že nikam nejedou, jelikož mají strach. Strach z terorismu. A to mě přivádí na otázku, jestli je bezpečné v této době cestovat.

Každý si na tuto otázku odpoví jinak. Já si však myslím, že mít nějaký velký strach je úplně zbytečné. Pravděpodobnost že se stanete přímím účastníkem teroristického či jakéhokoliv útoku, je 100X menší, než že Vás přejede auto...Nikdo samozřejmě neříká, aby jste jeli do Iráku nebo Turecka(tam se ale také dají najít bezpečná místa). Ale proč nejet do Švédska? Do Ameriky nebo Anglie?  Můžete si říct, že bezpečno, ale není ani tam. Máte pravdu, ale to by jste se  měli bát vyjít i z domu, protože bezpečno na 100℅ není nikde.

Není a nebylo. Pamatujete si na pád Dvojčat v roce 2001? Pokud jste třeba ještě nebyli na světě, určitě jste o této katastrofě slyšeli. A víte co? Podle všeho to na svědomí měli teroristi. A cestovalo se? Ano, cestovalo, i do destinací blízko NewYorku.

Teroristické útoky byly vždy. Kdyby jste zapátrali, tak na každý rok najdete alespoň jeden. I teď jich je více, než je nám známo. To, že se jich za poslední rok, událo tolik, je jen důkaz toho že jim plán vychází. Lidé se bojí. A také, podle mě, to že jich je poslední dobou více než dříve, neznamená, že je více nebezpečno VŠUDE ve světě, více než bylo.

Ta hrozba terorismu tu byla vždycky, je tady a bude tady. Tak proč se omezovat? Já jsem letos u moře nebyla, ale ne že strachu, ale z nedostatku času.  Stejně nebezpečné, je jet do Prahy jako do Stockholmu. Ráda bych řekla že nemyslím aby jste jezdili do  destinací ovládnutých terorismem jako je již zmiňovaný Irák.

Je na každém, jestli cestovat bude nebo ne. Ale pokud pojedete do destinací které nejsou ovládnuté terorismem, je (ne)bezpečí stejné jako třeba před 3 lety.

Tak Ahoj ❤

  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů